Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Tänk på att det inte är alltid som det billigaste alternativet visas i kundkorgen, fraktalternativ väljs innan betalning.

Om privatpersoner väljer leverans via DHL Företag tillkommer en extra avgift.

Vid betalning via Bankgiro så skickas varan så fort betalningen är mottagen om inte annat anges.

Vid val av att hämta varan från lager så gäller, kontant betalning, swish eller i vissa fall faktura.

Kvitto / Faktura skickas via mail i PDF format.

Prisförfrågan görs via mail eller telefon.

Vid köp av flera produkter kan vi erbjuda ett samlat paketpris, detta sker via telefon / mailkontakt.

Kreditkortsuppgifter hanteras på ett säkert sätt och överförs med SSL

Frakt

Vi skickar oftast varor via DHL eller Postnord inom Sverige och utanför Sverige, normal leveranstid är 1 till 5 dagar från att betalningen är mottagen.

Vid svårhanterliga varor kan andra företag anlitas, detta meddelas via mail eller telefon.

Om inget fraktalternativ är angivet så kan ni kontakta oss för ev. prisoffert på frakt eller om ni själva ordnar med frakten.

Vi kan i vissa fall även leverera till er eller mötas upp, detta sker i sådana fall efter överenskommelse.

Väljer ni att hämta varan från lager så kontakta oss för att bestämma en tid (kvällar och helger kan vi också vara tillgängliga).

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

För utövande av ångerrätten måste du meddela oss innan du skickar tillbaka delen. Köparen står själv för returfrakten. Ångerrätt gäller ej:

- Plomberad vara som har brutits
- Specialbeställd/anpassad vara efter kunds önskemål
- Vara som plockats isär eller där yttre åverkan gjorts
- Vara som har monterats
- Bränsle- & elektroniska varor

Du har inte rätt att reklamera varor med brister och skönhetsfel om vi tydligt har informerat om dem. Undersök därför varorna noga innan du handlar.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss då på info@hirschbergs.se så löser vi det.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Säljes för kunds räkning

Dessa bilar är att betrakta som köp av privatperson och har således inga garantier eller andra åtagande från vår sida. Det är då extra viktigt för dig som kund att du kontrollerar bilens kondition.
Vi hjälper självklart till men oftast görs affären upp mellan köpare och säljare.